29 Nisan 2014 Salı

on iki

Çocuklarımıza öğretmemiz gereken 14 maddeyi annelere yazılı göndermeden önce çocuklara anlatmaya çalışıyorum.

"Öpülmek istemediğiniz sürece kimse sizi öpemez. Size kimse dokunamaz. Yabancılarla konuşmamalısınız. Saçlarınızı bile okşayamaz yabancılar."

Öğretmenim yeter tedirgin oluyorum. Diyor Yaren.

Çünkü onun kadar sosyal bir çocuk daha 6 yaşında olmasına rağmen Türkiye gündemine şaşkınlık duyuyor.

"Birisi pamiri öldürmüş ve havuza atmış. Öğretmenim oraya kendi düşmedi onu oraya birisi attı" diyor. "Neden" diye soruyor. Nasıl açıklayabilirim ki.

Sadece her gün her sohbet saatinde bıkmadan usanmadan yabancılara karşı dikkatli olmaları mesajlarını iletiyorum.

Dünya ne korkunç bir hal aldı böyle. İnsan çocuk sahibi olma fikrinden korkuyor. Elimizdekilere sahip çıkalım kafasina ulaşıyor.

Mağazalarda yanıma yaklaşan insanlardan tedirgin olacak hale gelmişsem, çocuklara "akrabalarınız bile olsa kimsenim kucağına oturmayın" diyorsam... ah dünya diyorum sana.

2 yorum:

  1. Yok olan insanlık geri gelir mi dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep yeni gelecek nesli güzel yetiştirelim merhameti ilk öğretelim ve güzelleşsin her şey diye düşünürdüm ama artık görüyorum ki mevzu bu değil. Artık pek umudum yok..

      Sil