30 Eylül 2015 Çarşamba

Yüz on dokuz

"Mini mini bir kuş donmuştu" şarkısını bilen bir cicikuşum vardı benim. Masmavi. Boncuk boncuk bakanından hem de.

Hep derdim ki "allahım bu nasıl sevmek, önüme koysalar 50 tane mavi kuş, hangisi benim mikrobum ayırt ederim".

Ederdim de.

Kuşlardan korkan insanlardandım ben de. Sonra kardeşim çok istedi diye evimize geldi. Üniversitedeydim ben. Eve aydan aya geliyor kaldığım kısıtlı zamanda da onu yok sayıyordum (şimdi nasıl pişmanım).

Canım.boncuğum.

Pıtı pıtı gelip laptopun üstüne konardı. Ben kovardım kızardım bağırırdım o yine uçar gelirdi. Ne aptallık yaptığım. Affetsin beni isterdim.

Üniversiteyi bitirip eve döndüğümde nasıl olduysa çok bağlandım ona. Gelip boynumdaki minik kolyemle oynardı. O kadar hoşuma giderdi ki gagasıyla beni gıdıklaması.

Kuşları sevmem mi diyordum ben? Aģzımın içinden çekirdek yedirmeye bile başladım. Avcuma alıp tüylerini öptüm.

Bütün ev seferber olduk elif demeyi öğrensin diye. Demedi. Her şeyi söyleyen sıpa bi elif demedi. Canı sağolsun.

"Ölürse dayanamam" diyordum. Dayanıyorum. Ama bazen aklıma gelince ağlıyorum.

Başka hiç bir kuşa dokunamam. Hiçbirini yerine koyamam.

Seni çok özledim.

3 yorum:

  1. benim de bi boncugum vardi sakatti annesi onu yuvadan atti olsun diye bildigin muhabbet o kadar direndi ki 5 yil bizimle cennette boncugu da istiycem yanima ustelik bu sefer ucabilecek diger kuslar gibi ben de cok ozledim tuyu dusmustu kuyrugundan saklamisim kitap arasinda az once guluyodum aglattin beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske ben de bir tuyunu saklasaymisim. Arada oksardim. Insanlara komik geliyor bir kusu ozlemem. Cok seviyosan al bitane diyorlar mesela. Nasil baska bitaneyi onun yerine koyabilirim ki? Ben de cennette kusumu isteyecegim yanima :) o zaman orda dordumuz toplasiriz gezeriz :)

      Sil
    2. Keske ben de bir tuyunu saklasaymisim. Arada oksardim. Insanlara komik geliyor bir kusu ozlemem. Cok seviyosan al bitane diyorlar mesela. Nasil baska bitaneyi onun yerine koyabilirim ki? Ben de cennette kusumu isteyecegim yanima :) o zaman orda dordumuz toplasiriz gezeriz :)

      Sil