26 Kasım 2015 Perşembe

yüz yirmi sekiz

Hamilelik gerçekten söyledikleri kadar ilginç bi dönemmiş.

Büşra demişti ki "kendimi mutlu hissetmediğimde bile kendimi mutlu hissediyormuşum gibi davrandım çünkü mutlu bir çocuğum olmasını istiyorsam mutlu bir hamile mutlu bir anne olmalıydım".

Kendimi ben de böyle hissediyorum. Bazen bazı şeylere, -bazen gerekli bazen gereksiz- üzüldüğüm oluyor. Bakıyorum ki gözyaşlarım akmaya başlıyor, susturuyorum kendimi. Çünkü elbette ki mutlu olmak mutlu hissetmek zorundayım artık.

İnsanın kendini en yalnız hissettiği dönem de yine hamilelik dönemiymiş. Bir komşum olmadığına ilk kez bu denli üzüldüm. Ya da anneme uzak oturuyor oluşuma. Ya da teyzemin hala buraya taşınamamış olmasına.

Kendimi o kadar hasta hissettiğim günler oldu ki kusmaktan harap olup tüm gün yerimden kıpırdayamadığım zamanlar oldu şu kısacık dönemde. Samet işten gelip evi toplayıp yemek yapıp beni zorla yedirip ve hatta çamaşır yıkayıp asıp evi temizlediğinde bu kadar yalnız oluşumuza ağlamak istedim. Ne olurdu bir komşum olsaydı da akşam pişirdiği yemekten bir tabak bize de getirseydi dedim.

İnsanın ne varsa yine ailesinde varmış aslında. Annem her fırsatta yemek yapıp getirmeye çalıştı. Babam kötüysem gelip beni almak istedi her seferinde. Teyzem evimi temizlemeyi teklif etti. Ananem en sevdiğim yemekleri yaptı bana, kilolarca fındık kırdı sırf ben kırmaya üşenip de yemem diye. (Fındık ve ceviz en iyi dostlarım bu ara). Hatta ta uzaklardan "keşke yakın otursaydık da en azından yemek yerdin sayemde" diyen güzel insanlar oldu. Ve ben yine ve yine hep yalnızlığıma ağlamak istedim.

Bana böyle hissettiren kim varsa da kalbimde yerlerini belirledim. Çünki kırıldım. Çok kırıldım hem de.

Üçüncü ayı bitiriyorum ve artık daha iyiyim evet. Daha da iyi olacağımı bir müddet sonra yemek de yapabileceğimi okula da daha rahat gidebileceğimi biliyorum. O zaman belki daha az kırılıp daha fazla güçlü hissedip daha çok mutlu olucam.

Az kaldı, son birkaç hafta, Diren Elif :)

2 yorum:

  1. elifff seni merak ettim once instagrama baktim foto attinda ben mi gormedim diye sonra dedim ki yoksa bu kiz hamile mi ? dur bi bloga bakiyim eger ses yoksa mesaj atarim 😁😁😁 kii bi de ne goreyim cok mutlu oldum Allah tamamina erdirsin saglikla mutlulukla kucagina al tebrik ediyorum cok opuyorum ve kolayliklar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya ne kadar da tatlısın. Teşekkür ederim çok :)

      Sil